Ocean Song xx

Ocean Song xx

Minä

Ocean Song xx

Comtesse

Koirat

Kyynel

torstai 1. kesäkuuta 2017

Lastauskateutta?

Huoh... Enpä tiedä miten tästä asiasta kirjoittaisin, mutta välillä jonkinasteinen kateus nostaa päätään meikäläisessä.

Minun hevoseni ei mene traileriin; ei vaikka sitä työntäisi tai vetäisi!

Tässä eilispäivänä käytin yhtä hevosta klinikalla ja voi hitto miten olin kateellinen kun se hevonen pienen lastaussillalla pysähtymisen jälkeen vain käveli tyynesti koppiin. Sama homma klinikalta poislähtiessä. Ja kyseistä hevosta ei todellakaan kuljetella kuin ehkä kerran vuodessa eli se ei ole sille rutiininomainen homma.Myönnän, olin kateellinen.
Tallin pihalla toista hevosta lähdettiin viemään treeneihin ja niin vain sekin suorastaan juoksi omaan kuljetuskalustoonsa kyytiin! Voi että miten kateellinen olinkaan!

Tallillamme ponikin on oppinut lastautumaan oikeinkin mukavasti; kuulemma edellisellä kerralla tämä itsepäinen poniriiviö oli vain kävellyt sinne trailerin pimeisiin uumeniin... Kateellisena kuuntelin kun tätä minulle kerrottiin.

Oma hevoseni ei sinne traileriin mene!

Miksi muiden hevoset kävelevät tyynen rauhallisesti kuljetuskoppiin, vaikkei se varmasti niistäkään maailman mukavin paikka ole?? Miksi juuri minun hevoseni on päättänyt olla menemättä?

Tiedän, että ahkeralla harjoittelulla ongelma voitaisiin selättää, mutta tarvitsisin jonkinlaisen gurun motivoimaan minut itseni tähän asiaan. Olen epäonnistunut niin monesti etten osaa enää pysyä positiivisena tämän asian kanssa.
Hevoseni ei pelkää traileria; ei sinnepäinkään, vaan käy muina naisina jopa trailerin lastaussillalla asti rapsuteltavana tai maistamassa leipäpalan. Sinne sisälle asti se vain ei tule, eikä todellakaan sinne jää, jos vahingossa sattuukin liian pitkälle hipsimään!

Edellisellä tallilla oli orihevoinen, jonka omistaja lähetti traikkuun! Ja tämä kuulemma toimi minkälaisessa tilanteessa tahansa; hevonen paineli koppiin vaikka panssariajoneuvo olisi vieressä pörissyt. Olin niin kateellinen (ja vaikuttunut) tuosta!

Mikä kateuden puuska minut on saanutkaan valtaansa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti